Trendar: FrisyrerHudvårdHårtipsBäst i testSminktipsNageltrender

Miriam Bryant i ny kampanj – uppmanar kvinnor att älska sig själva

31 mar, 2017 
AvIda Gustafsson
Den nya kampanjen från Max Factor utmanar synen på makeup. Smink kan användas för att framhäva det unika och det fina i just dina ansiktsdrag.
Annons

Kampanjen som har hashtagen #myfactor vill inspirera kvinnor att tänka positivt och lyfta fram sin egen unika skönhet, sin faktor. Tillsammans med en rad kända skandinaviska kvinnor som själva lyfter fram den egenskap i sitt utseende som de vill framhäva. I stället för att fokusera på brister som måste täckas över eller döljas.

Från Sverige ser vi artisten Miriam Bryant och sociala medie-fenomenen tvillingarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta som delar med sig av sin syn på utseende och skönhet och lyfter upp de karaktärsdrag de uppskattar hos sig själva.

– Jag har aldrig tänkt på mig själv utifrån på det sättet, men har insett att jag har en massa egenskaper att vara stolt över och som jag verkligen gillar med mitt utseende. Jag hoppas att Max Factors kampanj #myfactor inspirerar andra kvinnor att tänka positivt och våga fokusera på det vackra de besitter, både karaktärsdrag och fysiska egenskaper, säger Miram Bryant i ett pressmeddelande.

Annons

Kampanjfilmen, som också lanseras i Norge och Danmark, syns även andra bekanta ansikten såsom skådespelerskan Sarah-Sofie Boussnina, modellen och profilen Veneda Budny, båda från Danmark, tillsammans med norska sångaren Tomine Harket och författaren och bloggaren Linnéa Myhre.

Se videon här nedan.

Läsa om hur Max Factors makeupartist Tomas Lenneryd gjort för att lyfta fram deras ”faktor” samt hur du hittar din egen, i vår skönhetsredaktör Jessica Blockström Hembers blogg.  

Annons