Budgetprodukten folk älskar i stället för ingrepp
För de som inte vill spruta in preparat men vill få en liknande effekt finns det nu en produkt som hyllas brett.
– Jag vet inte om det är normalt att kunna se sådana här resultat, säger en person som testat det.
De senaste åren har det blivit allt vanligare att folk, både män och kvinnor, väljer att spruta in botox i ansiktet för att bli av med rynkor och behålla sitt ungdomliga utseende längre. Något som tidigare i stort sett bara gjordes av kändisar och medieprofiler har spridit sig allt bredare i samhället.
Samtidigt finns det många som inte vill ta steget till ingrepp och injiceringar av giftiga ämnen, men samtidigt skulle vilja få ett liknande resultat. För dem finns det nu en produkt som hyllas vitt och brett – och som inte kostar mycket mer än 100 kronor.
Det är hudvårdsmärket The Ordinarys aktiva peptidserum ”ANNONS Argireline Solution 10%” som så många har fallit för och älskar. Märket säljs i affärer som Åhléns och Kicks, och på sajter som Nordicfeel och Lyko.
Hyllas för effekterna
Produkten fick, precis som mycket annat i dessa dagar, sin spridning på sociala medier-appen Tiktok där den kallades för ”botox in a bottle”, då den ger så tydliga resultat på fina linjer med en gång. Tiktok-användare Charley Bourne gjorde ett klipp där hon visar sina följare serumet.
– Så jag såg en Tiktok som sa att den här The Ordinary-produkten är som botox i en flaska. Jag var så klart tvungen att skaffa det. Det är otroligt, 10 av 10, jag rekommenderar det. Det här är inte en reklam men jag har använt det i en vecka nu – jag vet inte om det är normalt att kunna se sådana här resultat, säger hon i klippet som fått allt fler att testa produkten.
Hos de flesta återförsäljarna kostar serumet cirka 109 kronor.
Du kan bland annat köpa serumet på följande sajter (klicka på butiken för att komma direkt till serumet):
Källa: Irish mirror.