De har livserfarenhet. De har självförtroende. De vet sina svagheter och styrkor. Äntligen får äldre kvinnor chansen att ta större plats i eftertraktade annonskampanjer. Här är några märken som valt att använda sig av modeller med livserfarenhet.

bette-midler

celine-joan-didion-celine

Susan-Sarandon-Joins-Loreal-Paris

DERD1303_8_MastDP Age Perfect Cellular Renaissance.indd

– Jag tror verkligen att denna trend kommer att bli större och större. Att kvinnor numera inte längre sitter i baksätet utan har egna framgångsrika karriärer får företagen att bli uppmärksamma på den gruppen kvinnor, säger han.

Veronica-Webb-Sophie-Theallet-Spring

joni-michell-saint-laurent

Även Femina har alltid kämpat för att förändra normen när det kommer till modeller i modeindustrin. Nu senast blev det succé när Femina använde modellen Velaug Skandsen på vårt omslag. 

Mer lästips
Därför ska du våga bära vad du vill oavsett ålder
15 klänningar som får dig att se ut som en stjärna
94-åring i ny klädkampanj