Artikeln innehåller reklamlänkar
Trendar: ModetrenderStylingtipsPlaggen från NyhetsmorgonVårmode 2024Shoppingredaktören tipsar

Allt om H&M:s nya varumärke – då lanseras det!

31 jan, 2018 
AvIda Gustafsson
Det har länge tisslats om H&M:s nya varumärke och under onsdagen kom så beskedet om vad det blir!
Annons

H&M-gruppen ligger inte på latsidan när det kommer till att lansera nya varumärken, det senaste året har de lanserat Arket och Nyden och nu berättar man om den senaste satsningen.

Det nya varumärket som fått namnet Afound (reklamlänk) lanseras under 2018 och beskrivs som en marknadsplats med rabatterade produkter inom mode och livsstil. De kommer att sälja välkända varumärken för både dam och herr, både egna märken från H&M-sfären men även externa internationella varumärken i olika prissegment.

Afound kommer att finnas dels på en digital plattform men även i fysiska butiker. Utbudet kommer att vara säsongslöst och utvalt. Afound kommer även löpande att lansera limiterade produkter från olika varumärken till rabatterat pris.

– Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse, säger Fredrik Svartling, Managing Director Afound.

Afounds första butik öppnar på Drottninggatan i Stockholm samtidigt som den digitala försäljningsplattformen lanseras i Sverige.

Annons