För första gången kommer Gina Tricot erbjuda kunden en kollektion från ett externt varumärke. Utvalda plagg och sneakers med starkt sport fashion-fokus, där majoriteten av produkterna hämtas från kollektionen som frontas av Pumas power girl och kampanjansikte, Selena Gomez.

– Vi är jättestolta över samarbetet med Puma! Sportmodet är starkare än någonsin och självklart vill vi kunna erbjuda vår tjej det hon vill ha. Att Puma väljer att satsa på detta genom att sälja kollektionen i våra butiker känns verkligen mitt i prick för vår målgrupp, säger Magnus Månsson, vd Gina Tricot.

Läs även: Nu lanseras Anine Bings kollektion för Gina Tricot – spana in alla plaggen här!

Kollektionen andas en mix av sport, lifestyle och mode, något som Puma är kända för i sina produkter. Detta gör att plaggen passar både den träningsintresserade kunden och tjejen som helt enkelt älskar sportrenden.

– Samarbetet med Gina Tricot är helt rätt, och extra spännande att vara det första externa varumärket i deras butiker. Vi upplever en hög efterfrågan för vår Womens kollektion och DO YOU kampanjen med Selena Gomez är som gjord för den gemensamma målgruppen. Nu ser vi verkligen fram emot att rulla ut kampanjen tillsammans med Ginas härliga team, säger Rutger Hagstad, Head of Marketing, Puma Nordic.

Kampanjen Gina Tricot <3 PUMA kommer finnas tillgänglig i utvalda Gina Tricot-butiker och online på ginatricot.com med försäljningsstart den 26:e juli 2018.

Läs också:

17 fina reafynd som lyfter din sommarstil!

13 snygga shorts för sommaren 2018!

Foto Gina Tricot

Artikeln publicerades först på ELLE.