Spana in det nya lyxiga svenska accessoarvarumärket ENSE

Är du på jakt efter stilrena enkla väskor och älskar toteväskor ? Då är det nya svenska modemärket Ense för dig.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto

Bakom Ense ligger en riktig modefamilj: Eva och Conny Lindström, riktiga svenska modepionjärer. De är hjärnorna som ligger bakom det brittiska märket Mulberrys ankomst till Sverige. Deras modeföretag Image group öppnade Skandinaviens första Mulberrybutik på Birger Jarlsgatan 1984. Det blev startskottet att etablera Birger Jarlsgatan i Stockholm som en riktig modedestination, som år 2025 är Stockholms mest prestigefyllda adress, fylld med de internationella modevarumärkens tjusiga flaggskeppsbutiker.

Modehistoria

För familjen Lindström var också 1980-talet starten på att bygga sitt modeimperium och de introducerade internationella och prestigefyllda modevarumärken i form av lyxiga butiker till Sverige som Gucci, Kenzo, Max Mara och Bottega Veneta.

Grundarna bakom Ense: Marcus, Eva och Conny Lindström.

Fashion moments: Oscarsgalan 2025Brand logo

Fashion moments: Oscarsgalan 2025

Längtan efter ett eget modemärke

Efter att ha jobbat med modelyx i så många decennier väcktes lusten att att lansera sitt eget varumärke. Resultatet är ENSE, där en modern tolkning av tidlösa accessoarer - där väskor är i fokus och genuint hantverk möter en skandinavisk estetik. Bakom varumärket står grundarna Eva, Conny och deras son Marcus Lindström.

Enses hjälteväska: Sanda i färgen svart och mossgrönt.

En väska för alla tillfällen

Stjärndebutanten är väskan Sanda, en elegant och praktisk totemodell som kommer två storlekar medium och large och finns fyra olika färgställningar samt att den är vändbar. Prisbilden startar på ca 13 700 kr och är meningen att den ska funka lika bra i vardagen som speciella tillfällen. Alla väskor är tillverkade för hand i Florens, Italien. Spana in väskorna här!

Väskan kan också bäras som en praktisk crossbody-väska.