Samarbeten mellan klädkedjor och modehus förekommer allt oftare och ger oss vanliga dödliga möjlighet att handla lite finare kläder till bra priser. Nyligen hade Gina Tricot ett uppskattat samarbete med designern Anine Bing – och nu tar man steget längre i en något ovanlig allians tillsammans med kosmetikkedjan Sephora.

Tanken är att man vill utmana det traditionella sättet att shoppa och väljer nu att i samarbete med Sephora skapa aktiviteter och öppna popup-stationer med make-up i sina butiker.

– Våra kunder älskar smink och Sephora är ett coolt brand som målgruppen ser upp till. De har rätt produktmix och är den starkaste butikskedjan för kosmetik och beauty. Detta blir en helt ny och spännande ”take” på samarbete eftersom vi kopplar ihop kedja med kedja, säger Anna Appelqvist, Brand Director Gina Tricot, i ett pressmeddelande.

Läs även: Barn förstörde smink för 11 000 kr på Sephora

Den 1 juni flyttar Sephora tillfälligt in i Gina Tricots lokaler på Fredsgatan i Göteborg och i Stockholm i butikerna på Götgatan och Mall of Scandinavia. På plats ska man kunna få sminktips från Sephoras personal och i mån av plats även kunna bli stylad och sminkad.

– Vi är oerhört glada över att få inleda ett samarbete med Gina Tricot. På Sephora har det alltid funnits en tydlig koppling mellan makeup och mode. Då vi ser att vår kund även gillar att shoppa hos Gina Tricot känns detta som en naturlig förlängning av vår strategi, säger Jenni Österlund, General Manager Scandinavia Sephora, och fortsätter:

– Vi på Sephora vill vara kundens självklara skönhetsdestination och mest älskade beauty-val där du alltid möts av nya spännande upplevelser. Genom samarbetet med Gina Tricot kan vi nu erbjuda våra kunder något helt nytt, vilket känns extra kul

Läs även:

Här är största skönhetstrenderna 2018

Spana in våren på Sephora

Foto: Gina Tricot/Sephora
Artikeln publicerades först på Baaam.