Artikeln innehåller reklamlänkar

Hyllade mascaran säljs var åttonde sekund

Den här mascaran säljs var åttonde sekund
Om det är någon sminkprodukt många använder till vardags så är det mascara.
Den här moderna klassikern är en av världens bäst säljande mascaror – där en säljs var åttonde sekund.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto

Beas Beauty: Mascara när man blir äldre

Brand logo
Beas Beauty: Mascara när man blir äldre

Vi är många som helst inte lämnar hemmet utan att ha smetat på lite mascara på ögonfransarna på morgonen. Oavsett om du föredrar ett bart ansikte eller gärna sminkar dig mycket till vardags, så hjälper mascara till att öppna upp blicken och göra att du ser mer pigg och vaken ut.

Men vilken mascara är värd ett köp? Precis som med allt smink så är det lite individuellt – men det är också skönt att förlita sig på andras åsikter. Är du lite förvirrad över vilket köp som passar dig så kan det kännas tryggt att investera i en av världens bäst säljande mascaror.

Better than sex mascara från Too faced har kommit att bli en av världens bäst säljande mascara-produkter – där en säljs var åttonde sekund (eller 7,5 om man ska vara nogräknad). Den lanserades redan 2013, och kan numera räknas som en modern klassiker. I hemlandet USA är det den inte bara en av de bäst säljande, det är den bäst säljande mascaran.

Hyllande recensionerna av mascaran

Med sin speciella timglasform på fiberborsten kommer mascaran åt alla fransar, och gör att de får både volym och ett lyft. Det här är mascaran för dig som vill att fransarna ska göra ett intryck – det är inget för en ”no makeup”-sminkning.

”Bästa mascaran någonsin, håller över 16 timmar för mig, den förlänger och ger volym, jag har fått så många komplimanger för mina fransar”, skriver en person i sin recension på Sephora.

Better than sex mascara

Too Faced
Too faced mascara

”Min standardmascara! Håller hela dagen. Lätt att få bort på kvällen”, skriver en annan.

Aino Oxblod, reporter på Femina

Feminas vassa nöjesreporter Aino Oxblod har stenkoll på kändisvärlden, både då och nu. Efter att ha utbildat sig till journalist på Södertörns högskola och ha arbetat på Expressens nöjesredaktion som reporter och biträdande nöjeschef kom hon till Femina 2020, och möter sedan dess kändisarna både på röda mattan och i djupgående personporträtt. Aino har också ett stort skönhetsintresse, och skriver om det senaste inom smink, hudvård och skönhet.