Trendar: FrisyrerHudvårdHårtipsBäst i testSminktipsNageltrender

Kylie Jenner gör nytt sminksamarbete – med dottern Stormi

03 jan, 2020 
AvEmma Castman
Nyligen gick Kylie Jenner ut med att hennes sminkmärke Kylie Cosmetics kommer att lansera en ny kollektion lagom till alla hjärtans dag. Vad den ska innehålla är ännu inte klart, men Kardshian-systern har avslöjat att det är ett samarbete – med ingen mindre än dottern Stormi.
Annons

För snart fem år sedan startade Kylie Jenner sitt sminkbolag, Kylie Cosmetics. Året var 2015 och med ett startkapital på 250 000 dollar (cirka 2,4 miljoner svenska kronor) lyckades den yngsta bland syskonen Kardashian producera 15 000 läppstift som hon sedan sålde för knappt 300 kronor styck.

Sedan dess har bolaget vuxit i rasande fart, och i dag har Kylie Cosmetics släppt en rad olika kollektioner som sålt slut på rekordtid. Därtill har det lanserats flera uppskattade samarbeten, bland annat med det franska lyxhuset Balmain.

Nu avslöjar Kylie Jenner att märkets nästa samarbete kommer att släppas lagom till alla hjärtans dag – och involvera ingen mindre än hennes snart två år gamla dotter Stormi.

Lila förpackningar med fjärilar

Det var på Instagram som Kylie Jenner först avslöjade samarbetet, då hon publicerade ett foto på Stormi tittandes på olika inspirationsbilder för kommande alla hjärtans dag-kollektion. På bilderna som dottern tittar på ser man bland annat flera lilaglittriga förpackningar beklädda med färgglada fjärilar och Stormis namn skrivet i versaler.

Annons

Till inlägget har Kylie Jenner skrivit ”kommer snart”, och på Kylie Cosmetics Instagramkonto syns samma foto tillsammans med texten ”Det första samarbetet 2020 kommer snart”.

Exakt vilka produkter som kommer att ingå i kollektionen, och när den släpps, är inte officiellt ännu.

Sålde Kylie Cosmetics förra året

I november 2019 kom beskedet om att Kylie Jenner sålt en stor del av sitt skönhetsimperium Kylie Cosmetics. Enligt bland annat LA Times valde hon att sälja 51 procent av Kylie Cosmetics för 600 miljoner dollar, vilket motsvarar cirka 5,6 miljarder kronor. Köparen var sminkmärket Coty, som sedan tidigare äger flera varumärken inom parfym och skönhet. Däribland OPI, Rimmel, GHD, Max Factor, Calvin Klein och Dolce & Gabbana.

Trots att Kylie Jenner har sålt en majoritet till Coty är hon och hennes team fortfarande ansvariga för produktutvecklingen och den kreativa biten.

– Det är så spännande att bli partner med Coty och fortsätta att nå fler fans till Kylie Cosmetics och Kylie Skin världen över. Det här partnerskapet kommer göra att jag och mitt team kan fokusera på utvecklingen av varje produkt samtidigt som vi bygger ett märke som kommer att bli ett internationellt och mäktigt skönhetshus, sa Kylie Jenner i ett pressmeddelande i samband med att köpet offentliggjordes.

Foto: TT

Läs mer: 

Annons