Svenska budgetprodukten älskas av alla – det säljs en i minuten
Isadora säljer numera en multistick i minuten, och hyllas av användarna.
”Lättjobbad countourfärg som ger ett superfint resultat utan att lyfta basen eller se onaturlig ut”, skriver en person.
Svenska sminkmärket Isadora har funnits i över 40 år, och har länge varit en självklar del av svenskars sminkväskor. De senaste åren har företaget gjort en omsvängning, och är numera mer populära än någonsin.
Framför allt är det sminkmärkets multisticks som är populära. De krämiga sminkstiften – som finns både som contour, rouge och highlighter – går att använda både på kinderna, läpparna och ögonen, och är helt enkelt gjorda för att vara multifunktionella.
I dessa tider när just krämprodukter är det som är mest eftertraktat är det kanske inte konstigt att Isadoras multisticks blivit populära – men sminkmärket var inte beredda på exakt hur populära de skulle bli. Enligt sina egna siffror säljer de en produkt i minuten, och hade i början svårt att hänga med i efterfrågan.
Hyllas av användarna
Allra mest populära är contour-sticksen, som då hjälper användaren att ge intrycket av naturliga skuggor i ansiktet.
– För våra konsumenter är valuta för pengarna den absolut viktigaste faktorn vid köp av makeup – och här har Isadora vuxit mest jämfört med konkurrenterna, säger Felicia Ibsen, chief marketing officer på Isadora.
Inspireras här
Produkterna är ordentligt populära bland användarna, som lämnar positiva recensioner på skönhetssajter som exempelvis Lyko.
”Lättjobbad countourfärg som ger ett superfint resultat utan att lyfta basen eller se onaturlig ut”, skriver en person.
”• Extremt krämig
• Lätt att blanda ut
• Bra pigment, lätt att bygga upp utan att det blir fläckigt”, hyllar en annan.
”Cremeblushen från Isadora är några av de bästa på marknaden. Jag tycker den här färgen passar perfekt nu till hösten”, skriver en tredje om rougestiftet.
Aino Oxblod, reporter på Femina
Feminas vassa nöjesreporter Aino Oxblod har stenkoll på kändisvärlden, både då och nu. Efter att ha utbildat sig till journalist på Södertörns högskola och ha arbetat på Expressens nöjesredaktion som reporter och biträdande nöjeschef kom hon till Femina 2020, och möter sedan dess kändisarna både på röda mattan och i djupgående personporträtt. Aino har också ett stort skönhetsintresse, och skriver om det senaste inom smink, hudvård och skönhet.