Trendar: FrisyrerHudvårdHårtipsBäst i testSminktipsNageltrender

Trinny Woodall lanserar makeupserie under eget namn

27 apr, 2018 
AvIda Gustafsson
Tv-stylisten Trinny Woodall har lanserat ett sminkmärke som både är lätt att använda och ta med sig i väskan!
Annons

Trinny Woodall är för de flesta känd från tv-programmen What not to wear med Susanna Constantine som hjälpt kvinnor att hitta sin stil och plaggen som passar dem. Och varje gång en kvinna får en make over tittar hon på sitt ansikte först och sen på kläderna, berättar Trinny Woodall. Eftersom ansiktet man ser i spegeln är det man ofta baserar sitt omdöme på hur man ser ut.

Trinny London har tagits fram genom att de bjudit in flera kvinnor som fick svara på frågor om sin hudvårdsrutin och hur de använder smink och resultatet blev TrinnyLondon, krämbaserade produkter som är enkla att applicera med fingertopparna som vänder sig till sminkintresserade i alla åldrar.

– När vi lanserade ville vi at det skulle vara ett märke som är totalt ålderslöst. Jag står inte ut med antiage:ing-produkter. Jag ville ha ett märke som ger dig energi och är enkelt att använda, berättar Trinny Woodall.

Annons

Hur enkelt det är att använda visar hon samtidigt som hon pratar, hon använder gärna fingrarna när hon sminkar sig och på ett par sekunder har hon applicerat ögonskugga utan att ens kolla sig i spegeln.

Trinny Woodall FOTO: Anna Mårtensson

Idén till makeupmärket kom hon på själv för åtta år sedan genom att hon själv aldrig hittat någon produkt som hon är helt nöjd med och har därför själv blandat ihop sina favoritprodukter, som foundation med en kräm eller läppfärg med ett läppglans, själv i små reseburkar. Trinny London säljs i små stapelbara burkar som lätt får plats i väskan (och i badrummet!), många av produkterna har dessutom fler användningsområden, en ögonskugga kan även användas som rouge och läppfärg. I höstas lanserades de produkterna i Storbritannien och de säljs bara online och nu skickar de även till i Sverige.

Annons

För att hitta sin färg på foundation har de utarbetat verktyget Match2Me som hjälper till med processen. För tillfället säljer de foundations/concealers, highlighters och bronzers, en skin perfectin cream, ögonskugga och läppfärger och priset landar mellan 195-420 kronor.

En kombinerad mascara/ögonbrynsprodukt är under utveckling och kommer att lanseras senare i år.

Annons