Drottning Elizabeth

Tidigare i år debuterade drottning Elizabeth, 93, på sociala medier. Hon använde den brittiska kungafamiljens Instagramkonto och publicerade en bild föreställande en brevväxling mellan datapionjären Charles Babbage och prins Albert. Inlägget signerade hon med ”Elizabeth R.”, och på bara ett par timmar hade det gillats av tiotusentals människor från hela världen.

Nu vill drottningen utveckla sina färdigheter på sociala medier ytterligare genom att anställa en person som arbetar med hennes kanaler mer fokuserat.

Erbjuder lön på 30 000 i månaden

Det är det brittiska hovet som har gått ut med att de söker en person som vill anta utmaningen och hjälpa kungafamiljen med deras sociala medier. I arbetsbeskrivningen går det att läsa att jobbet till stor del handlar om att ”Hitta nya sätt att upprätthålla drottningens närvaro i offentligheten och på världsscenen”.

Rollen går bland annat ut på att ta hand om sociala medier vid stadsbesök, ceremonier och kungliga engagemang. Därtill har den som får jobbet i uppgift att skriva artiklar och delta i olika digitala projekt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och omfattar 37,5 timmars jobb per vecka, måndag till fredag. För att få tjänsten krävs det att man har tidigare erfarenhet av att arbeta med digital kommunikation och sociala medier, samt besitter kunskap i fotografering. Egenskaper som kreativitet, flexibilitet och god administrativ förmåga premieras också.

Vid anställning erbjuds man en lön på drygt 30 000 i månaden, men den kan skifta beroende på erfarenhet. Därtill tillkommer en hel del förmåner som bland annat gratis lunch och träning.

Sugen på att veta mer om jobbet? Här är hela annonsen.

Foto: Stephen Lock/TT

Läs mer:

Meghan Markle och prins Harry har blivit föräldrar!

Så stylar du håret som Meghan Markle – experternas tips

Experten: Därför väljer Meghan Markle mörkblå kläder