Gwyneth Paltrows oredigerade bild hyllas
Nu hyllas Hollywood-stjärnan och entreprenören för en ärlig bild.
– Den här idén om att vi ska vara fastfrusna i tiden är så konstig, har Gwyneth Paltrow sagt.
Skådespelaren Gwyneth Paltrow, som de senaste åren kanske främst är känd för sitt livsstilsföretag Goop, är en av få stjärnor i Hollywood som efter 50 inte har en panna som är helt slät av botox eller har gjort ett ansiktslyft. Injektioner och operationer blir allt vanligare, inte minst i kändisvärlden, och på galor som Emmy-galan blir det tydligt vilken norm det är att kvinnor i filmbranschen helst inte ska åldras alls.
Det här är en trend som Gwyneth Paltrow helt motsätter sig. Hon är öppen med att hon har ett stort intresse för hudvård och att hon går på ansiktsbehandlingar – men skådespelaren har också pratat om att hon vill få åldras, och ser det som något bra.
– Som kvinna så vill vi vara hälsosamma, vi vill åldras. Den här idén om att vi ska vara fastfrusna i tiden är så konstig. Det är så stiligt att bli gråhårig som man, men för kvinnor är det mer ”Vad planerar du att göra åt dina rynkor och din åldrande hud?”. Varje kvinna borde få göra som de själva vill.
Gwyneth Paltrow hyllas för bilden
I samband med New York fashion week lade Gwyneth upp ett inlägg på Instagram inför sina 9,2 miljoner följare, där den första bilden i bildspelet är en bild på henne. Gwyneth kollar rakt in i kameran med naturligt rynkad panna och kråksparkar kring ögonen – och bland kommentarerna var det tydligt att den oredigerade och ärliga bilden gjorde intryck.
”Den första bilen är så uppfriskande och äkta”, har en person skrivit.
”Jag älskar den, den ger mig hundra procent inspiration vid 46 års ålder”, hyllar en annan.
”Jag önskar att fler kändisar insåg att vi är trötta på överredigarade bilder”, skriver en tredje.
Aino Oxblod, reporter på Femina
Feminas vassa nöjesreporter Aino Oxblod har stenkoll på kändisvärlden, både då och nu. Efter att ha utbildat sig till journalist på Södertörns högskola och ha arbetat på Expressens nöjesredaktion som reporter och biträdande nöjeschef kom hon till Femina 2020, och möter sedan dess kändisarna både på röda mattan och i djupgående personporträtt. Aino har privat ett stort engagemang för musik, konserter och populärkultur, och gästar emellanåt podcaster, tv och radio för att diskutera aktuella nöjeshändelser. Hon plockar blixtsnabbt upp vad som händer i nöjesvärlden – men älskar också att djupdyka i nöjesnostalgi. Aino har också ett stort skönhetsintresse, och skriver om det senaste inom smink, hudvård och skönhet.