Amanda Schulman och Hannah Widell

TT
TV: Se fem snabba med Hannah Widell och Amanda Schulman
2:53

Efter reklamen: TV: Se fem snabba med Hannah Widell och Amanda Schulman

(2:53)

Hannah och Amandas bolag Perfect Day som producerar topplist-podcast som Fredagspodden, Ursäkta och Alex & Sigge säljs nu till underhållningsföretaget Pophouse.

Preppa höstgarderoben – 21 trendiga modenyheter att bära både nu och i höst

Säljer Perfect Day media

Efter att närmare tio år sedan bolagets startat säljer nu systrarna och entreprenörerna Amanda Schulman och Hanna Widell Perfect Day media.

”En stor dag idag. Vi har sålt Perfect Day media till Pophouse. Vi har förstås haft diskussioner med andra genom åren, men aldrig har något känns lika självklart, spännande och roligt som nu. Konstigt nog efter att ha drivit Perfect Day i tio år så känns det ändå som att det är nu det börjar. Det här ska bli så otroligt kul!” skriver Amanda Schulman på sin Instagram i samband med nyheterna.

Systrarna meddelar också att bolaget kommer drivas som vanligt tillsammans med vd:n Karolina Roslund och finanschefen Tove Barkestad. Däremot att Pophouse kommer kunna ta bolaget till nästa steg i utvecklingen nu när de satsar på att bli marknadsledande i Europa.

– Vi är otroligt förälskade i Pophouse och Per Sundin. De är villiga att ta Perfect Day till nästa nivå, och det är dags för det. Branschen är mogen och det är svårt att ta bolaget vidare med två privatpersoner som ägare. Det var precis den här injektionen vi behövde, säger Amanda Schulman till Di digital.

Modeexperten: Så shoppar och klär vi oss inför höstens nystart

Köparna Pophouse och Björn Ulvaeus

Pophouse som ägs av Abba-legendaren Björn Ulvaeus, Universal music och EQT-grundaren Conni Jonsson har sedan tidigare anläggningarna Cirkus, Abba-hotell och restaurang Hasselbacken på Djurgården i Stockholm. Med ambitionen att bli ett av världens största underhållningsföretag har de nu blivit större med köpet av podcastproducenten.

– Perfect Day har en enastående position på en marknad i exploderande tillväxt. De har testat sig fram till ett recept som verkligen fungerar för att generera nya lyssnarsuccéer och sedan kommersialisera dessa, säger Pophouse vd Per Sundin till Dagens industri.

Bianca och Pernilla köper hus tillsammans i semesterparadiset

TV: Sveriges 9 kändaste powerkvinnor över 80 - nu och då

Foto: TT, Instagram

Mer läsning

Femina