Jessica Almenäs 5 saker du vill veta
0:57

Efter reklamen: Jessica Almenäs 5 saker du vill veta

(0:57)

Slå på ljud

Jessica Almenäs, 46, började sin karriär som programledare på TV4 och har under årens lopp varit programledare för program så som Nyhetsmorgon, Biggest Loser och Let's dance.

Efter att Jessica gick över till Kanal 5 har hon bevakat Olympiska vinterspelen 2018 och varit programledare för Superstars och Vem kan slå Anja och Foppa.

Nu öppnar den folkkära programledaren upp om de svåra hälsoproblemen.

John Travoltas dotter Ella gör catwalkdebut – pappans fina hyllning

Jessica om hälsoproblemen

På Jessicas Instagram kan man följa programledarens aktiva livsstil. Jessica har skrivit två böcker, en om löpning och en om träning, och hon driver även podcasten Träningspodden. Hon har tidigare spelat basket på elitnivå, men nu hon har varit drabbats av en del skador.

– Jag tränar mycket och så, så att jag är i hyfsat bra form ändå. Men jag hade väldigt mycket skador förra året. Jag opererade knäet, drog baksidan och gjorde illa foten, och har väl inte riktigt kunnat träna som jag vill när jag kommit igång. Men jag har fortfarande problem med ryggen, säger Jessica till Aftonbladet och fortsätter:

– Ryggen är nog mitt värsta. Jag har väldigt ont i ryggen i dag. Jag hade ryggskott förra veckan. Den påverkar ju lite hur man mår eftersom man känner av den hela tiden vad man än gör.

Programledaren skadedrabbad

Trots sitt onda knä och ryggskott fortsätter ändå Jessica att träna och har nu hon plockat upp sin gamla passion – basketen.

– Jag har fått för mig att man kan spela basket när man är 46 år. Jag spelar basket i division 3 och tränar två dagar i veckan. Det är det här med hopp och stötar och snabba vändningar och sånt. Det är inte jättebra för en gammal kropp. Så jag får skylla mig själv, säger Jessica till tidningen.

Efter en knäoperation, en lårskada, en fotskada och ryggskott skulle Jessica ge sin hälsa betyget tre av fem, vilket alltså är ett ”bra” betyg enligt Aftonbladets betygskala.

4 träningsformer som bevisat gör dig gladare
1:18

Efter reklamen: 4 träningsformer som bevisat gör dig gladare

(1:18)

Slå på ljud