Folket har talat – Victoria Beckham, 44, är en modeikon. Under nattens People’s Choice Awards (PCA) mottog hon det hedersamma priset Fashion Icon Award, och självklart bar hon sitt självbetitlade klädmärke på röda mattan.

Victoria Beckham i egna klädmärket på People's Choice Awards 2018.

Victoria Beckham bar det egna klädmärket på People’s Choice Awards 2018, där hon vann priset Fashion Icon Award. Foto: IBL

Under sitt tacktal hyllade hon alla stöttande kvinnor som hon har haft vid sin sida ända sedan Spice Girls-eran. För tio år sedan slängde hon sig ut på okänt vatten och grundade det egna klädmärken, och i sitt tal säger Victoria Beckham:

– Om jag kan göra det, kan alla göra det. Jag har alltid sagt åt mig själv att drömma stort – och att sedan drömma större. ”If you really, really want it…” Förlåt, jag kan inte hjälpa det. De som sitter vid mitt bord där borta sa att jag borde ge publiken vad den vill ha. De sa: ”Give ‘em what they want, what they really, really want.”

Och Spice Girls-referensen mötte föga förvånande publikens jubel. Men det är inte första gången Victoria Beckham drar till med sina gamla meriter på ett skämtsamt sätt. Tidigare i år när klädmärket hade 10-årsjubileum fotades Beckham av Vogue som även gjorde den här filmen:

Med självdistans skämtar hon om att vara världens mest varaktiga stilikon någonsin, och hon säger ”you should spice up your life, Edward” till brittiska Vogues chefredaktör Edward Enninful. Frågan är dock om hon inte hade rätt i att Victoria Beckham är en av världens mest varaktiga stilikoner? Nattens pris på People’s Choice Award tyder i alla fall på det.

Nyligen kom nyheten om att Spice Girls återförenas för en turné 2019, men Victoria Beckham meddelade då att hon inte kommer att vara med. Istället vill hon lägga fokus på sin modekarriär.

Läs mer:

People’s Choice Awards: Här är kändisarna på röda mattan

Spice Girls återförenas – men utan Victoria Beckham