För första gången någonsin lanserar alltså Gina Tricot även inredningsdetaljer i sortimentet. Kollektionen är, som Ginas övriga profil – till stora delar trendfokuserad.
— Nu kan vi äntligen avslöja att vi framåt kommer kunna erbjuda våra kunder ett modernt home-sortiment både online och i utvalda butiker, då vi vet att vår målgrupp är väldigt intresserad av inredning. Det knyter ihop helheten för vårt omnitänk men också för vårt lifestyle-koncept där kunden kan inspireras och shoppa de senaste nyheterna inom både klädmode och heminredning i ett köp — det bästa av två designvärldar, säger Karin Westas, Marketing and Brand Director på Gina Tricot.
Textilier, böcker och inredningsdetaljer
I första upplagan av Gina Home hittar vi exempelvis kedjans egendesignade inredningstextilier, som påslakanset och filtar i säsongens färgpalett. Textilier känns som ett naturligt steg för en klädkedja, men förutom det satsar man även på andra stilsäkra inredningsdetaljer som vackra vaser, mysiga ljuslyktor och coffeetable-böcker från noga utvalda externa varumärken.
Frontas av Fanny Ekstrand och Linn Eklund
Kampanjen för Gina Home är fotad i vackert inredd hemmiljö och frontas av stilduon och grundarna av det digitala modemagasinet Hobnob Journal — Fanny Ekstrand och Linn Eklund, iklädda plagg från Gina Tricots senaste kollektion.
Kolla in Gina Tricots inredningskollektion här:

Linn Eklund med charmig vas.

Linn Eklund visar Gina Tricots nya bäddset i gult och rosa.

Gina Tricot kommer även sälja inspirerande böcker om mode och inredning.

Fanny Ekstrand visar både mode och inredningsnyheter.

Yves Saint Laurent och Gina Tricot – ändå ett lite oväntat samarbete.

Vackra lyktor som ger mysigt sken i höstmörkret.
Då finns Gina Home i butik
Gina Home lanseras den 17 september 2020 i utvalda Gina Tricot-butiker och online på ginatricot.com.
Foto: Gina Tricot
LÄS MER: