Trendar: NostalgiI rampljusetMin aborträttLivsstilLivsberättelserMitt liv

Starbucks lanserar årets juldrycker – och en julmugg du kan färglägga själv

02 nov, 2017 
AvMalin Karlberg
Varje år lanserar Starbucks en ny julmugg – och årets variant har ett extra fint budskap. I samma veva släpper kaffekedjan tre nya drycker.
Annons

I dag lanserar Starbucks årets juldrycker – och bara namnen får det att vattnas i munnen på oss. Det är tre dryckesnyheter som kommer att säljas under julsäsongen i Starbucks 16 svenska butiker i Stockholm, Uppsala, Västerås och Göteborg.

Juldryckerna är Fudge Hot Chocolate, som lär gå hem hos alla sötsugna, den pepparkakssmakande Gingerbread Latte samt Toffee Nut Latte, toppad med riktiga hasselnötter.

Årets ”holiday cup” är till skillnad från de senaste årens Starbucks-julmuggar inte röd – istället har den en vit botten och är bara delvis färglagd för att uppmuntra till kreativitet. På takeaway-muggarna kan man nämligen själv fylla på med färger (perfekt pyssel för barnen, om inte annat!).

Muggarnas motiv inkluderar bland annat två händer som håller i varandra och den värmeskyddande pappringen bär budskapet Give Good för att uppmuntra till goda gärningar och vänliga gester mot såväl främlingar som nära och kära.

Annons