För att du inte ska bli kall under löpturen, välj ett material i ull eller syntet som transporterar bort fukt.

Läs även 11 knep som gör löprundan lättare och roligare

Antingen kör du lager på lager med en underställströja, en tjockare funktionströja och en vindtät löparjacka. Om du vill ha färre plagg på dig kan det vara värt att lägga lite pengar på en tjockare jacka.

Det enda som kan vara viktigt är att inte klä sig alldeles för varmt, då ödslar du din energi på att kyla ner kroppen under träningen.

Klä dig så att du fryser litegrann när du stiger utanför dörren, du kommer snabbt få upp värmen!

Se till att synas i mörkret med en reflexväst, S/M-L/XL, Stadium (reklamlänk från Apprl)

 

Sporttopp från Casall, Polyamid/Polyester/Elastan, XS-XL i kombination med kupstorlekarna AB/CD, Casall. (reklamlänk från Apprl)

Löpartajts med värmande insida, stl 34-52, Ellos. (reklamlänk från Apprl)

Varma löpartajts, polyester/elastan, stl XS-L, Röhnisch.

 

 

 

Underställströja i merinoull, stl S-XL, Kari Traa. (reklamlänk från Apprl)

Svart- och silvermönstrad väst, stl XS-XL, Nike. (reklamlänk från Apprl)

Vindtät löparjacka, stl S-XL, New Balance.  (reklamlänk från Apprl)

Funktionströja, polyester/polypropylen, stl XS-XL, Helly Hansen (reklamlänk från Apprl).

 

Fodrad löparjacka med tumgrepp, XS-L, Adidas by Stella McCartney  (reklamlänk från Apprl)

Mössa med reflexdetaljer så att du syns i mörkret, Soc/Stadium.  (reklamlänk från Apprl)

 

Värmande fingervantar där tumme och pekfinger är touchscreen-anpassade, stl S-L, Adidas. (reklamlänk från Apprl)

Löparstrumpor i ull, stl 36-45, Asics. (reklamlänk från Apprl)

Läs även Motionera så skyddar du dig bättre mot stress

Se mer inspirerande innehåll från oss på Femina: