Artikeln innehåller reklamlänkar

28-åriga sminkprodukten säljs nio gånger varje minut

Kendall Jenner
Den har hyllats av makeup-artister och kändisar i hela världen, och blivit en av världens mest populära foundations.
Den här 28 år gamla klassikern gör att huden ser ut som ett filter – och säljs nio gånger varje minut.
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto

Mineralpuder - så lägger du foundation i puderform

Brand logo
Mineralpuder - så lägger du foundation i puderform

En foundation som är både heltäckande och ser naturlig ut samtidigt – det är inte konstigt att den blivit en favorit hos både gemene man, kändisar och professionella makeup-artister i hela världen.

Estée Lauders Double Wear Stay-in-Place Foundation lanserades år 1997, och har sedan dess blivit en av världens mest populära foundations. Med sina 60 olika nyansalternativ finns det en färg för alla, och med sin naturligt krämiga finish täcker den allt du vill ha täckt – utan att få huden att se kakig eller onaturlig ut.

Kendall Jenner
Kendall Jenner hade Estée Lauders klassiska foundation på Metgalan.Foto: Charles Sykes \ INVISION \ TT

Håller hela dagen

Undertecknad har testat många heltäckande foundations som finns på marknaden, i alla möjliga prisklasser. Estée Lauders Double Wear Stay-in-Place Foundation är absolut en av de dyrare basprodukterna som finns – även om det finns foundations i ännu högre prisklass – men den är också väl värd sitt pris. Den håller hela dagen både med och utan puder, och ger en snygg, filterlik finish i ansiktet.

Enligt Sheerlux säljs det nio flaskor i minuten av Estée Lauder-produkten – en av de mest populära foundation-produkterna på marknaden som sagt.

Aino Oxblod, reporter på Femina

Feminas vassa nöjesreporter Aino Oxblod har stenkoll på kändisvärlden, både då och nu. Efter att ha utbildat sig till journalist på Södertörns högskola och ha arbetat på Expressens nöjesredaktion som reporter och biträdande nöjeschef kom hon till Femina 2020, och möter sedan dess kändisarna både på röda mattan och i djupgående personporträtt. Aino har också ett stort skönhetsintresse, och skriver om det senaste inom smink, hudvård och skönhet.