Budgetmascaran håller hela dagen: ”Ny favorit”
Feminas redaktionschef Margareta Gotthardsson har hittat en ny budgetfavorit från svenska skönhetsmärket Isadora.
– Denna borste får tag i varenda frans och de separeras helt, säger Margareta.
En bra mascara är en av de viktigaste produkterna i sminkväskan för många av oss, och något vi använder varje dag. Men eftersom mascara används frekvent är det också den sminkprodukt som tar slut med kortast intervall. Därför blir man extra glad när det dyker upp en ny mascara till budgetpris, som gör allt det även dyrare mascaror lyckas med.
Feminas redaktionschef Margareta Gotthardsson har testa en ny mascara från svenska sminkmärket Isadora, vars kvalitet överraskade henne.
– När jag såg förpackningen på denna mascara var jag inte så imponerad, men Isadora visar ännu en gång att det är innehållet som räknas, säger hon.
The Build Up Grow Length & Volume Mascara från Isadora har en klassisk fiberborste, och ger definierar varje frans.
– Jag älskar klassiska borstar, alltså inte de smala i silikon utan den äldre varianten. Denna borste får tag i varenda frans och de separeras helt. Inga mascara-spindelben här inte!
Inspireras här
Slipp mascarakladdet
Många kan nog känna igen sig i att mascaran lätt hamnar under ögonen allt eftersom dagen går, men med The Build Up Grow Length & Volume Mascara slipper Margareta de problemen.
– Nästan varenda mascara, dyr som billig, skapar svarta områden under mina ögon under dagen. Men denna håller sig på fransarna utan att smula och utan att göra mig svart under ögonen.
Isadora-mascaran har blivit en ny budgetfavorit att lita på – och som dessutom säljs i välsorterade mataffärer och apotekskedjor.
– Min enda önskan är att den hade kunnat vara ännu mer mörkt svart. Men för detta priset blir detta ändå min nya favorit – älskar en bra mascara till ett budgetpris!
Aino Oxblod, reporter på Femina
Feminas vassa nöjesreporter Aino Oxblod har stenkoll på kändisvärlden, både då och nu. Efter att ha utbildat sig till journalist på Södertörns högskola och ha arbetat på Expressens nöjesredaktion som reporter och biträdande nöjeschef kom hon till Femina 2020, och möter sedan dess kändisarna både på röda mattan och i djupgående personporträtt. Aino har också ett stort skönhetsintresse, och skriver om det senaste inom smink, hudvård och skönhet.