2011 grundades Skincity av Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman – och sedan dess har e-handelsbutiken varit en storfavorit bland många när det kommer till att handla hudvård online.

Efter åtta års dedikerat arbete med hudvård väljer företaget nu att ta nästa steg och lansera en hudvårdslinje i eget namn.

– Att lansera en egen hudvårdslinje är en naturlig utveckling av vårt varumärke, men vi har låtit detta ta sin tid för att verkligen göra alla rätt från början, berättar Skincitys grundare, tillika kreativt ansvarig, Annica Forsgren, i ett pressmeddelande.

Hudvårdslinjen går under namnet Skincity Skincare och innehåller allt från rengöring och serum till olika masker. Sammanlagt finns 16 olika produkter i sortimentet, och enligt Skincitys hudterapeuter ska produkterna passa alla – även de med känslig hy.

Skincity Skincare produceras i Sverige och alla produkter är veganska. Säljstarten är satt till den 25 oktober i år, och hudvårdslinjen kommer att säljas exklusivt hos Skincity. Produkterna kommer att kosta mellan 249-499 kronor styck.

Skincity öppnar butik i Stockholm

Förutom hudvårdssläppet gör Skincity ytterligare en storsatsning. Samma dag som Skincity Skincare släpps slår de nämligen upp portarna till sin första fysiska butik i Westfield Mall of Scandinavia.

Butiken, som ligger i Solna utanför Stockholm, kommer att vara öppen i tre månader med start den 25:e oktober. Målet med satsningen är att underlätta för sina kunder och komma dem ännu närmare.

– Det känns så otroligt roligt att äntligen få ett ansikte till några av de kunder vi ofta har kontakt med, och kanske framför allt, att skapa nya relationer till människor som vill förbättra sin hudhälsa, sa Lena Forsström, hudterapeut på Skincity, i ett pressmeddelande, i samband med att nyheten om pop up-butiken släpptes.

Foto: Skincity

Läs mer:

11 hudvårdstips för dig med fet eller oljig hy

Pixis grundare Petra Strands bästa skönhetstips

Årets härligaste och finaste skönhetskalendrar