2011 grundades Skincity av Annica Forsgren Kjellman och Mikael Kjellman – och sedan dess har e-handelsbutiken varit en storfavorit bland många när det kommer till att handla hudvård online.

Nu väljer företaget att ta nästa steg och öppna en fysisk butik i Stockholm. Målet är att underlätta för sina kunder och komma dem ännu närmare.

– Vi ville ge våra kunder chansen att få uppleva Skincitys koncept på ett ännu närmare och mer personligt plan. Äntligen kan du få träffa din hudterapeut personligen och få en hudanalys direkt på plats, säger Greta de Freitas, marknadschef på Skincity, i ett pressmeddelande.

När öppnar Skincity och var ligger butiken?

Skincity kommer att slå upp portarna i Westfield Mall of Scandinavia, som ligger i Solna utanför Stockholm, den 25 oktober. Planen är att butiken ska hålla öppet i tre månader.

Pop-upen kommer att vara uppbyggd kring sex olika sektioner med ett noga utvalt sortiment. På plats finns även Skincitys hudterapeuter som erbjuder alla kunder professionella men snabba hudkonsultationer på plats. Utifrån resultaten rekommenderar terapeuterna sen skräddarsydda produktkombinationer efter kundens egen hy.

– Det känns så otroligt roligt att äntligen få ett ansikte till några av de kunder vi ofta har kontakt med, och kanske framför allt, att skapa nya relationer till människor som vill förbättra sin hudhälsa, säger Lena Forsström, hudterapeut på Skincity, i ett pressmeddelande.

Vilka märken kommer säljas i butiken?

I butiken i Westfield Mall of Scandinavia kommer du att finna utvalda varumärken: Babor, Codage, Dermaceutic, Dr Ceruacle, Exuviance, Heliocare, Institutum, IS Clinical, Klairs, Makethemake, Medik8, Neostrata, Paulas Choice, Priori, Tata Harper och Verso.

Foto: Skincity

Läs mer:

11 hudvårdstips för dig med fet eller oljig hy

Pixis grundare Petra Strands bästa skönhetstips

Årets härligaste och finaste skönhetskalendrar

Se mer inspirerande innehåll från oss på Femina: