Trendar: NostalgiI rampljusetMin aborträttLivsstilLivsberättelserMitt liv

Bianca Ingrosso om nya jobbet på Nelly: ”Succé”

21 jan, 2020 
AvStina Dahlgren
Bianca Ingrosso är glad
Bianca Ingrosso lägger nu ännu ett jobb till sitt cv. I ett pressmeddelande berättar hon mer om sin nya roll på klädföretaget Nelly.com. – Stay tuned för ett händelserikt år, säger tv-profilen.
Annons
Bianca Ingrossos stilresa genom årenBrand logo
Bianca Ingrossos stilresa genom åren

Bianca Ingrosso, 25, är numera ett välkänt ansikte för svenska folket. Säsong sju av familjens realityserie Wahlgrens värld drar snart igång på Kanal 5, samtidigt som hon jobbar som creative director på egna sminkföretaget CAIA cosmetics. Under hösten syns hon också i juryn på TV4:s program Talang. Med andra ord har Bianca Ingrosso många av de berömda bollarna i luften samtidigt.

Bianca Ingrossos nya jobb

Nu är hon klar för ännu ett toppjobb. I ett pressmeddelande från klädjätten Nelly berättar de att hon kommer axla rollen som creative advisor.

– Med sin position som en av Sveriges största medieprofiler är hon idag den självklara ikonen för generation z, en generation som idag är primär för oss som bolag. Genom att ingå ett långsiktigt partnerskap ser vi fram emot att stärka relationen till Nellytjejen ännu mer, säger Tuss Odin Ekman, Head of Brand på Nelly.com.

Tuss Odin Ekman beskriver Bianca Ingrosso som en av företagets stora musor och säger att värvningen är ett sätt att komma ännu närmre sin yngre målgrupp.

Annons

Det ska Bianca Ingrosso göra på Nelly

Tv-profilen har tidigare gjort samarbeten med företaget framför allt på sina sociala medier. Hon har även agerat modell vid flera tillfällen och är därför väl bekant med varumärket.

– Nelly.com har sedan flera år varit min ”go-to” plats för inspiration, det känns så kul att jag kommer kunna vara med och påverka upplevelsen, säger Bianca Ingrosso i pressmeddelandet.

Hennes huvudsakliga uppgift kommer vara att ta fram material till kampanjer och  hon kommer då att vara delaktig i allt från styling till kommunikation. I pressmeddelandet skriver Nelly.com att både de och Bianca Ingrosso har växt enormt genom just digital marknadsföring och de hoppas därför att det nya samarbetet ska ge tjejer i Skandinavien ”en ultimat modeupplevelse”.

– Varumärkesmässigt är vi en genuin match, där jag ser fram emot att under 2020 kunna ge vår gemensamma målgrupp maxad modeinspiration. Stay tuned för ett händelserikt år, det kommer bli succé, säger Bianca Ingrosso.

FOTO: TT/Karin Törnblom

Läs mer:

Annons