AvAino Oxblod
FotografNIPI
Trailern till årets mest omtalade film House of Gucci har äntligen släppts – och den lämnar ingen besviken.
Den stjärnspäckade filmen skildrar modehusets mörka familjehistoria, där Gucci-chefen mördades på sin exfrus beställning 1995.
Lady Gagas mest minnesvärda looks på röda mattanBrand logo
Lady Gagas mest minnesvärda looks på röda mattan

House of Gucci har varit en av årets mest efterlängtade filmpremiärer, och nu när trailern till filmen har släppts så är det lätt att förstå varför. Filmen, som har världspremiär den 24 november, är sprängfylld med skådespelare som både varit nominerade och vunnit Oscars tidigare år – och det finns nog stora ambitioner om att flera ska göra en repris.

I filmen hittar vi Adam Driver och Lady Gaga i huvudrollerna som Gucci-chefen Maurizio Gucci och hans fru Patrizia Reggiani. House of Gucci är baserad på verkliga händelser, där Reggiani fälldes för att ha beställt mordet på sin make Maurizio Gucci 1995. Det är alltså en mörk del av modehistorien som skildras i filmen, men uppklätt i stylish vintagekläder – givetvis från Gucci – och vackra miljöer.

House of Gucci-bilderna får fansen att gapa

House of Gucci har varit omtalad länge, och i månader har bilder från inspelningarna spridits på nätet, där man diskuterat framförallt det magiska mode som filmen kommer svämma över av.

Och även reklambilderna som släpps i samband med trailern gör en nyfiken – hur vacker är in Lady Gagas look med röda läppar och sorgeflor?

Lady Gaga i huvudrollen som Patrizia Reggiani.

Utöver Lady Gaga, som vunnit en Oscar för bästa låt i A star is born, och Adam Driver, som varit nominerad till två Oscars, hittar vi Oscarsvinnare som Al Pacino och en helt oigenkännlig Jared Leto i filmen. Hade man känt igen stjärnan om det inte stått hans namn bredvid på affischen? Det är tveksamt – maskjobbet är i klass med det Gary Oldman fick i rollen som Winston Churchill i Darkest hour, en roll som gav britten en Oscar.

Jared Leto i rollen som Paulo Gucci.

Kolla in trailern och se vad du tycker om filmsnackisen!