Trendar: InredningMat och dryckResor

Populära smyckesmärket öppnar pop up i nya H&M-butiken

16 feb, 2018 
AvAlva Fierro
Daniela Upmark, designer och grundare av smyckesmärket Blue billie och Bxxlghts ljusboxar, lanserar en ny smyckeskollektion som säljs på H&M:s första koncept-butik i Stockholm.
Annons

I november slog H&M-butiken i Stockholms-gallerian Fältöversten vid Karlaplan upp dörrarna till sin nyrenoverade lokal med en helt ny shoppingupplevelse – anpassat efter kunders preferenser i området.

Butiken är i ett led i klädkedjans satsning att förbättra shoppingupplevelsen i fysiska butiker.

På H&M Fältöversten varvas utvalda delar ur H&M:s egna sortiment med mindre, externa varumärken som säljs under en begränsad period. I butiken finns även en kafédel där du kan ta en välförtjänt paus på shoppingrundan.

Populära smyckesvarumärket Blue billie, som är aktuell med en ny kollektion, är ett av de varumärken som under våren kommer att representeras i butiken.

Annons

Daniela Upmark, designer och grundare av smyckesmärket, ligger även bakom lampvarumärket Bxxlght som gjort internationell succé sedan starten för drygt fem år sedan.

Berätta om inspirationen till nya Blue billie-kollektionen, vad är nytt för i år? 

– Inspirationen kommer delvis ifrån min vilja att utveckla vårt koncept att vi integrerar kunden i designarbetet som bland annat resulterat i vår nya collect chain som kommer som halsband och armband där du kan hänga på alla våra befintliga och nya berlocker på ett mer lekfullt och utstickande sätt.

Inspirationen bakom våra symboler kommer från min vilja att visa Blue billies lekfulla sida, därför lanserar vi bland annat vår glass-, körsbärs- och kaktus-symbol.

Annons

Hur länge kommer man att kunna köpa era smycken på H&M i Fältöversten?

– Vi kommer att finnas på H&M Karlaplan i tre månader och när vi fick förfrågan så kändes det som ett klockrent samarbete för Blue billie då vi delvis får visa upp större delen av vår kollektion samt bygga vår egen värld i H&M:s värld, vilket kändes som en fantastisk kombination.

Sedan har vi även en stark målgrupp kring Fältöversten som nu kan få ta del av Blue billies egen värld vilket känns fantastiskt kul.

Annons

Har du något nytt projekt på gång på inredningsfronten med Bxxlght? 

Annons

– Ja vi har massa roliga saker på gång inför våren och kommer att släppa en kollektion inom en helt ny produktkategori vilket känns otroligt spännande och helt rätt nästa steg för Bxxlght som nischat sig mot ljusdesign.

Vilka trender inom smyckesdesign blir starka i år? 

– I år kommer smycken fortsätta att ta en större plats på modescenen och örhängen kommer att stå i fokus. Vi kommer även att se mycket lager på lager, the bigger the better.

Annons

Läs också:

[socializer-facebooklikeshare]

Artikeln publicerades först på Residence.

 

Annons