Trendar: NostalgiI rampljusetMin aborträttLivsstilLivsberättelserMitt liv

Kate Moss nya jobb – blir kreativ chef på Coca Cola

01 jul, 2022 
AvLinda Strömbäck
AvLinda Strömbäck
FotografInstagram
Kate Moss
Efter varumärkets samarbete med kända modeprofiler som Karl Lagerfeldt och Marc Jacobs är det dags för Kate Moss att axla rollen som kreativ chef på Diet Coke. ”Jag ser framemot att inspirera” säger modeikonen i ett uttalande.
Annons
90-talets supermodeller – det här gör de i dagBrand logo
90-talets supermodeller – det här gör de i dag

En av 90-talets mest framgångsrika modeller, Kate Moss, har flitigt anlitats av de allra största modehusen som Dior, Chanel och Versace. Hon har även designat sina egna klädkollektioner och arbetat som moderedaktör för brittiska Vogue. Nu tar modeikonen Kate Moss ett kliv utanför modebranschen och börjar som kreativ chef på Diet Coke.

Diet Coke om Kate Moss

Sedan flera år tillbaka har ett antal stora modeprofiler samarbetat med Diet Coke – bland annat designers som Karl Lagerfeldt och Jean Paul Gaultier. Även designern Marc Jacobs utsågs som kreativ chef för varumärket 2013. I takt med att Diet Coke nu firar 40 år har de utsett en ny kreativ chef.

– Vi är ärade att utnämna Kate Moss till vår nya kreativa chef, som i sin nya roll fortsätter att bidra till Diet Cokes rika historia av samarbete med några av de största namnen inom mode och kultur, säger Michael Willeke på Coca Cola i ett uttalande.

Annons

Kate Moss om nya rollen

Enligt The Guardian kommer Kate Moss nya jobb att bestå av att ta fram nya produkter, reklamkampanjer och evenemang för varumärket. I ett uttalande berättar Kate Moss om den nya rollen hos Coca Cola.

– Jag är så glad över att få ansluta till Diet Coke-familjen. Jag älskar de senaste samarbeten varumärket haft med otroliga namn inom modebranschen, säger Kate Moss och fortsätter:

– Som kreativ chef ser jag fram emot att inspirera fans och att fira Diet Cokes 40-årsdag med stil.

Kate Moss första kampanj för Diet coke

Och Kate Moss är redan i full gång med sin första kampanj för företaget. Kampanjen Love what you love, beskriver Kate, går ut på att omfamna det man är passionerad för.

– Jag klickade direkt med den här kampanjen eftersom jag är övertygad om att självförtroende och passion kan få en att nå sina allra högsta drömmar, säger Kate Moss.

Källa: Glamour

Vill du få en regelbunden dos av inspiration?

Vi ser till att du alltid har full koll på de senaste modetrenderna och skönhetstipsen samt kulturvärlden. Fyll bara i dina uppgifter här så sköter vi resten.

Annons