Swish stora förändring – så funkar nya betaltjänsten

Swish stora förändring – så funkar nya betaltjänsten
Swish lanserar en ny tjänst tillsammans med två storbanker som ska underlätta hur kunderna genomför betalningar.
Så här funkar den!
För att spara den här artiklen måste du vara inloggadLogga in på ditt kontoellerSkapa ett konto

Kändisarnas råd till pappor: "Packa väskan"

Brand logo
Kändisarnas råd till pappor: "Packa väskan"

Betaltjänsten Swish har lanserat en ny funktion som gör det möjligt att schemalägga återkommande betalningar direkt i appen.

Är du kund hos Handelsbanken eller SEB kan du använda tjänsten redan nu.

Funktionen liknar autogiro, istället för att logga in i internetbanken kommer du kunna se och hantera prenumerationer, medlemskap och andra återkommande betalningar genom Swish.

Kommer snart till fler banker

Just nu är det alltså bara Handelsbanken och SEB som infört den nya funktionen, men enligt Swish kommer den snart bli tillgänglig hos fler storbanker.

”Återkommande betalningar med Swish är något många svenskar efterfrågar, och Handelsbanken och SEB:s lansering gör det nu möjligt i en större skala. Det blir enklare att ha koll på sina återkommande utgifter och få överblick över sina vardagsbetalningar”, säger Urban Höglund, företagets vd, i ett pressmeddelande.

Lou Mikko, reporter på Femina

Lou Mikko är reporter på Femina där hon skriver om allt från aktuella samhällsfrågor och ekonomi till kändisar och nostalgi. Hon har tidigare jobbat som nyhetsreporter på Expressen och Dagens Nyheter. Vill du tipsa Lou om något att skriva om? Mejla [email protected].