Trendar: NostalgiI rampljusetMin aborträttLivsstilLivsberättelserMitt liv

Underhållaren gjorde succé på 90-talet – hotades med avstängning efter bråken

12 apr, 2023 
John Houdi

John Houdi har underhållit svenska folket i nästan hela sitt liv, då han i tidig ålder började ägna sig åt scenmagi och senare kom att bli en stor stjärna på 90-talet.
I dag ägnar hans sig fortfarande åt underhållning av olika slag, men trots att han fortfarande är aktuell är det sällan hans namn dyker upp på löpsedlarna.
Men när John kände sig illa bemött av ett budföretag såg han rött, och konflikten blev medial.
– Det är bedrövligt, har underhållaren sagt till Expressen.

Annons
Svårt att kommunicera? 5 tips på effektiva lösningar för dig och din partnerBrand logo
Svårt att kommunicera? 5 tips på effektiva lösningar för dig och din partner

Säkert minns du John Houdi från 90-talet, då han gjorde succé på såväl shower som i tv-rutan! Möjligen har du också hört honom föreläsa, eller lyssnat till hans stämma på radio?

Än i dag arbetar John som underhållare och är sannerligen en man med många strängar på sin lyra. Han jobbar som komiker, magiker, buktalare och programledare – ja, järnen i elden är otaliga!

John Houdi trollade på 90-talet.

Samtidigt lever han också familjelivet ihop med sambon Jennie Pihl och deras gemensamma dotter Tuva, de två döttrarna Michelle och Denise från hans tidigare äktenskap med Jeanette Houdi och bonusbarnen från Jennies tidigare realtion.

Annons

Konflikten med budföretaget

Även om John Houdi i högsta grad fortfarande är aktuell med både det ena och det andra har hans liv tett sig relativt dramafritt, då han inte skapat många rubriker på löpsedlarna på senare år.

Men, i samband med en Uber Eats-beställning som gick snett, blev John eld och lågor efter företagets bemötande.

Komikern och magikern John Houdi.

Via budföretagets app för hemleverans av mat hade John beställt hämtmat från hamburgerkedjan Burger King till familjen. När underhållaren märkte att vissa varor saknades, kontaktade han Uber Eats och bad om en återbetalning. Men det tyckte inte företaget var på sin plats, har Expressen tidigare rapporterat.

Annons

John Houdi: ”En principsak”

”Vi förstår att detta inte var den upplevelse du hoppats på, men vi kan inte ge en återbetalning för denna order då vi har kollat in på ditt konto och kan se att du redan har ett högt antal återbetalningar", löd svaret från företaget, enligt tidningen.

John Houdi själv hävdade att han enbart bett om en återbetalning vid ett tidigare tillfälle, då det också saknades varor.

John Houdi i dag.

– Pengarna spelar ingen roll för det handlar inte om några summor, däremot är det en principsak. Här är det som att de vill att jag ska vara nöjd med underleverans den här gången, eftersom jag klagat på underleverans förut, sa han till Expressen.

Annons

John Houdi: ”Det är bedrövligt”

När John Houdi fortsatte driva kontakten med Uber Eats fick han svaret att beslutet var slutgiltigt och att hans konto riskerade att bli avstängt.

Men när John belyste att han delat händelsen på sina sociala medier och planerade att gå ut i pressen blev det andra bullar. Då bad företaget om ursäkt och underhållaren fick sin återbetalning.

– Det är bedrövligt att man ska behöva gå så långt för att få en ursäkt, tyckte John.

Annons